ایسوس ، نامی آشنا در عرصه دیجیتال است . با نگاهی به تاریخچه شرکت ایسوس متوجه خواهیم شد که چه عواملی باعث شد که این کمپانی به چنین جایگاهی در این صنعت بزرگ و مملو از رقیبان قدرتمند تبدیل شد.

 

تاریخچه ایسوس

شرکت ایسوس

شرکت ایسوس یکی از بزرگ ترین و مشهورترین شرکت های تولید کننده ی کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن در جهان است. این شرکت دوم آوریل سال ۱۹۹۰ تاسیس شد.

نام کامل این شرکت AsusTek Computer، می باشد که معمولا با نام ASUS شناخته می شود که در زبان چینی به معنی ممتاز و عالی مرتبه است.

در رابطه با تاریخچه شرکت ایسوس ، باید گفت که کلمه کلمه‌ی ایسوس (ASUS) درواقع از ۴ حرف آخر کلمه‌ی پگاسوس (Pegasus) گرفته شده است.

پگاسوس یک اسب بالدار یونانی و نماد خرد و دانش است. شرکت ایسوس قدرت و روحیه‌ی ماجراجویانه‌ی خود را از این موجود افسانه ای گرفته است و با هر محصولی که تولید می‌کند، این ویژگی‌ها به اوج خود می‌رسند.

لوگوی شرکت دارای ظاهری زیبا است و سعی در تداعی مفهوم و ریشه نام این کمپانی می باشد. همچنین رنگ آبی لوگو سعی در معرفی رسالت این شرکت در قبال محیط زیست می باشد.

شرکت ایسوس در سال ۱۹۸۹ توسط ۴ مهندس تایوانی به نام‌های تی‌اچ تانگ (T.H. Tung))، تد هسو (Ted Hsu)، وین هاسی( Wayne Hsieh ) و ام‌تی لیاو (M.T. Liao)  ) در شهر تایپه بنیان‌گذاری شد.

این ۴ نفر از مهندسان سابق سخت‌افزار شرکت ایسر (Acer ) بودند. در آن زمان کشور تایوان هنوز به‌عنوان یک کشور پیشرو در زمینه‌ی سخت‌افزارهای کامپیوتری شناخته نشده بود.

این شرکت چند ملیتی تایوانی در زمینه تولید و فروش سخت افزار کامپیوتر و محصولات الکترونیکی فعالیت می کند.

تاریخچه ایسوس ، مملو از سنت شکنی و نوآوری بوده است . اعضای این تیم همواره در تلاش هستند تا مرزهای نوآوری را جا به ‌جا کنند  و پیشتاز عرصه خود باشند. می توان گفت خلاقیت ، رمز موفقیت کمپانی ایسوس بوده است به گونه ای که همواره ، کارشناسان و همچنین کاربران در انتظار شگفتانه ای جدید از سوی مهندسان و طراحان این کمپانی هستند.

 

محصولات ایسوس

شرکت ایسوس

این شرکت در زمینه های تولید محصولاتی مانند لپ تاپ، نوت بوک، گوشی تلفن همراه، تجهیزات شبکه، پروژکتور، مادربورد، کارت گرافیکی، لوازم جانبی کامپیوتر، تبلت و … فعالیت دارد است.

شرکت ایسوس به ‌عنوان اولین تولید‌کننده‌ی مادربورد دنیا شناخته می‌شود و ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. این شرکت به مدت ۶ سال پیاپی عنوان بهترین برند مادربورد دنیا را از آن خود کرد .

جالب است بدانید که امروزه از هر ۳ کامپیوتر خانگی ۱ کامپیوتر دارای مادربورد ایسوس است .

این شرکت در سال ۲۰۰۸ بیش از ۲۴ میلیون مادربورد در سراسر دنیا فروخته است. ایسوس چهارمین شرکت بزرگ فروشنده‌ی کامپیوتر در دنیا است. ایسوس در لیست ۱۰ شرکت برتر کامپیوتری آسیا رتبه‌بندی شده است.

در سال  ۲۰۰۷ شرکت ایسوس ، کامپیوتری را به بازار معرفی کرد که به معنای واقعی کلمه ، انقلابی در صنعت کامپیوتر به شمار می رود.

بررسی های بخش تعمیرات لپ تاپ ایسوس  نشان میدهد این کامپیوتر ها که پدر لپ تاپ های امروزی است Eee pc نام داشت که توجه تمام جهان را به خود معطوف کرد و باعث شد برند Asus برنده ۳۲۶۸ جایزه و گواهینامه بین المللی شود .

این سری کامپیوتر های ایسوس نیازی به لوازم جانبی نداشتند و کاربری بسیار آسان یکی از نقاط قوت این لپ تاپ بود و هر کس بدون هیچ تخصص خاصی می توانستند از این لپ تاپ استفاده کنند .

این محصول نقطه عطفی در تاریخچه ایسوس بود و  با ورود این محصول به بازار شرکت Asus به سود دهی بسیار زیادی رسید .

 

نمایندگی ایسوس

شرکت ایسوس

هم اکنون کمپانی ایسوس در تمامی قاره های جهان و در اکثر کشور ها نمایندگی فعال دارد.

این شرکت یکی از نخستین شرکت های حوزه ی دیجیتال بود که در ایران ، اقدام به تاسیس شعبه کرد. به همین دلیل همواره محصولات به روز و جدید این کمپانی در ایران به راحتی قابل دسترس بوده است.

دلایل موفقیت نمایندگی ایسوس در ایران این است که همیشه این برند سعی داشته است که بهترین خدمات پس از فروش را به کاربران خود ارائه کند و جزو برترین برند های ایران در زمینه خدمات پس از فروش محسوب میشود.

کمپانی ایسوس همواره با ارائه محصولات جدید ، خلاقانه ، و متنوع توانسته است طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را در سراسر جهان به سوی خود جذب کند و همچنین با ارائه خدمات پس از فروش عالی ، رضایت مصرف کنندگان را دوچندان کند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در email

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیر لپ تاپ