تعمیر کیبورد ایسوس

لپ‌تاپ‌های ایسوس به دلیل طراحی‌های نوآورانه و فناوری پیشرفته‌ای که دارند، شناخته شده‌اند، اما مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، از از بروز مشکلات احتمالی به دور نیستند. یک کیبورد که عمل نکند، می‌تواند یک مشکل اصلی باشد و به بهره‌وری افراد و ایجاد حس ناخوشایند بیانجامد. در این مقاله، ما به بررسی مسائل متداول و تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس می‌پردازیم، به دلایل اصلی این مشکلات می‌پردازیم، بحث می‌کنیم که چگونه می‌توان این مشکلات را پیشگیری کرد و راهنمایی در مورد اینکه آیا باید کیبورد ایسوس را تعمیر یا تعویض کرد.

تماس مستقیم با نمایندگی Asus

چرا کیبورد لپ تاپ ایسوس کار نمی کند

خلاصه مطلب

مشکلات رایج کیبورد لپ‌تاپ ایسوس

عدم واکنش کلیدها

این مشکل با عدم ثبت کلیدهای خاص روی کیبورد توسط دستگاه توصیف می‌شود. این ممکن است سرعت و دقت تایپ را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

در این حالت بعضی از کلید ها به صورت رندوم عمل نمیکنند و باعث اختلال در عملکرد تایپ شما میشوند.

چسبندگی کلیدها

کلیدهای چسبناک یا واکنش ناپذیر ممکن است ناشی از ریخته شدن مایعات یا تجمع لکه‌ها زیر کلیدها باشد. این مشکل باعث میشود بعضی از کلید ها گیر کنند و چند بار یک حرف تایپ شود. برگرداندن کلید به حالت اولیه کاری پردردسر است.

نقص نور پس‌زمینه ( بکلایت کیبورد)

لپ‌تاپ‌های ایسوس اغلب دارای کیبوردهای با نور پس‌زمینه هستند تا در شرایط نور کم دید بیشتری ایجاد شود. مشکلات نور پس‌زمینه مانند چشمک‌زن یا عدم کارکردن بک لایت ممکن است رخ دهد و توانایی استفاده از لپ‌تاپ در محیط‌ های تاریک را تحت تأثیر قرار دهد.

در رابطه با تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس پاره شدن فلت بک لایت و یا اسیب دیدن ال ئی دی های بک لایت باعث میشود که دیگر قادر به استفاده از بک لایت و نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ نباشید.

تعمیر یا تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس

تایپ چند حرف یا عدد بصورت یکجا

برخی از کاربران ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند که کلیدها ورودی ثبت می‌کنند حتی بدون هیچ تعامل فیزیکی‌ای. این ممکن است مزاحمت‌آور باشد و به اعمال یا ورود متن ناخواسته منجر شود. حتی بعضا دیده میشود که شما یک کلید یا دکمه را فشار میدهید و اما دو یا سه حرف تایپ میشود. برای همین موضوع باید اقدام به تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس نمایید.

آسیب فیزیکی و ضربدیدگی در تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

سقوط‌ها یا ضربه‌های تصادفی ممکن است به آسیب فیزیکی کیبورد منجر شود و باعث شکست یا عدم عملکرد کلیدها شود.

برخی از کاربران عادت دارند تا کلید های کیبورد را محکم فشار دهند . این موضوع به مرور زمان باعث آسیب دیدن کلید های کیبورد میشود. و از عمر کیبورد میکاهد. سقوط اشیاء بروی کیبورد نیز یکی دیگر از دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ ایسوس است.

چه چیزهایی باعث مشکلات کیبورد لپ‌تاپ ایسوس می‌شود؟

ریختن مایعات

یکی از رایج‌ترین علل پشت مشکلات کیبورد، ریختن مایعات است. حتی یک مقدار کوچک از مایع می‌تواند به کیبورد نفوذ کرده و قطعات داخلی را آسیب بزند. در این حالت که کیبورد لپ تاپ ایسوس دچار مایع خوردگی شود چاره ای جز تعویض کیبورد باغی نمیماند. به ندرت بعد از آب خوردگی ، کیبورد قابل استفاده خواهد بود.

گرد و غبار و ذرات

گرد و غبار و ذرات دیگر ممکن است با گذر زمان زیر کلیدها جمع شوند، واکنش‌پذیری آنها را تحت تأثیر قرار دهند و کلیدها را چسبناک کنند. سعی کنید که هر از گاهی کیبورد را با یک فرچه کوچک تمیز کنید.

ساییدگی و پوسیدگی در تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

کارشناسان بخش تعویض کیبورد لپ تاپ Asus معتقدند استفاده مداوم و شدید از کیبورد می‌تواند منجر به ساییدگی و پوسیدگی شود که باعث کاهش واکنش‌پذیری یا از دست دادن کلیدها شود. این موضوع معمولا در ظاهر کیبورد تاثیر میگذارد و یا باعث میشود بعد از مدتی مجبور به فشار دادن بیشتر کلید ها شوید تا تایپ انجام شود.

پیشگیری از مشکلات کیبورد لپ‌تاپ ایسوس

استفاده از پوشش کیبورد

استفاده از یک پوشش کیبورد می‌تواند از لپ‌تاپ در برابر ریختن مایعات و ذرات جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که پوشش به طور دوره‌ای تمیز شود. استفاده از محافظ کیبورد احتمالا به مرور زمان باعث عرق کردن و کثیف شدن آن میشود. به همین خاطر به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن محافظ نمایید.

اجتناب از خوردن و آشامیدن نزدیک لپ‌تاپ

خودداری از مصرف غذا و نوشیدن نزدیک لپ‌تاپ به کاهش خطر ریختن مایعات اتصال دارد. ریختن آب و مایعات بروی کیبورد نه تنها باعث آسیب دیدن کیبورد خواهد شد بلکه احتمال آسیب دیدن سایر قطعات لپ تاپ نیز وجود دارد. و این باعث میشود مجبور به تعویض و یا تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو شوید.

اب خوردگی کیبورد لپ تاپ ایسوس

تمیز کردن دوره‌ای کیبورد 

به طور دوره‌ای کیبورد را با دستگاه فشار باد یا با یک مسواک نرم تمیز کنید تا از گرد و غبار و ذرات جلوگیری کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا به کلیدهای کیبورد آسیب نرسد.

چگونه چراغ کیبورد لپ تاپ ایسوس را روشن کنیم ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چطور میتوانید چراغ بک لایت کیبورد لپ تاپ خود را روشن کنید. معمولا در کیبورد های لپ تاپ ایسوس کلید های F3  یا F4 برای این کار استفاده میشوند.

البته در نسخه های جدیدتر کیبورد لپ تاپ ایسوس ممکن است از کلیدهای ترکیبی استفاده کنید. مثل Fn+F3 و یا Fn+F4.

در بعضی از مدل های لپ تاپ با چند بار فشار دادن این کلید های میتوانید نور را کم و زیاد کنید و میزان آن را تنظیم نمایید. اما سایر سری لپ تاپ های ایسوس فشار دادن این کلیدها فقط نور پس زمینه را قطع و وصل میکنید.

@ در کیبورد لپ تاپ ایسوس کجاست ؟

به دلیل اینکه بسیاری از کلیدهای کیبورد لپ تاپ ایسوس قابلیت ورود بیش از یک عدد و یا حرف را دارند باید در بعضی مواقع از کلید Shift استفاده کنید. مثلا برای وارد کردن @ در کیبورد لپ تاپ ایسوس باید کلید Shift را نگه دارید و عدد 2 را فشار دهید.

اگر بروی کلید های اعداد در بالای کیبورد دقت کنید میبیند که علامت های دیگری هم روی این کلیدها حک شده است. در حالت عادی فقط اعداد وارد میشوند و برای استفاده از این علامت ها باید از کلید شیفت استفاده کنید.

 

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

در بسیاری از موارد، کیبوردهای لپ‌تاپ ایسوس قابل تعمیر هستند، بستگی به ماهیت و میزان خرابی دارد. در زیر چندین راه‌حل معمول تعمیر آورده شده است:

تمیز کردن و سرویس کیبورد لپ تاپ Asus

برای مشکلات مربوط به چسبندگی یا عدم واکنش به دلیل ذرات، تمیز کردن دقیق ممکن است مشکل را حل کند. با این حال، این ممکن است نیاز به بازکردن لپ‌تاپ داشته باشد و توصیه می‌شود که به کمک کارشناسان متخصص اقدام شود.

تعویض کلید کیبورد لپ تاپ ایسوس

اگر کلید خاصی آسیب ببیند و یا کنده شود احتمالا میتوانید آن ها را به صورت تکی تعویض نمایید.. کلیدهای جایگزین برای خرید موجود هستند و نصب آنها ممکن است نیاز به تخصص فنی داشته باشد.این کار ظرافت بالایی دارد و باید با دقت و تجربه انجام شود.

تعمیر نور پس‌زمینه کیبورد (بک لایت)

مشکلات نور پس‌زمینه ممکن است از طریق تعمیر یا تعویض ماژول نور حل شوند. این نیز ممکن است نیاز به مداخله حرفه‌ای داشته باشد.اگر به صورت کلی بک لایت کیبورد آسیب دیده باشد باید فلت و ماژول را طور کلی تعویض نمایید.این کار فقط در بخش تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس امکان پذیر است.

تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس

از آنجایی که معمولا تعمیر کیبورد لپ تاپ ها محدود است در بسیاری از مواقع مجبور به تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس خواهید شد.تعویض کیورد مزایای خاص خود را دارد. بعد از تعویض تا مدت زمان زیادی خیال شما از بابت داشتن یک کیبورد نو و سالم راحت خواهد بود. همچنین ریسک خرابی مجدد بعد از سرویس و تعمیر کیبورد قدیمی شما را تهدید نخواهد کرد.

همان طور که اشاره شد در مواقعی که قسمت زیادی از کیبورد لپ تاپ شما دچار مشکل شده باشد و یا تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد بهترین گزینه تعویض کیبورد لپ تاپ است.

بروز اشکال در مادربرد

در برخی مواقع پیش میاید که کیبورد لپ تاپ شما هیچ ایرادی ندارد و مادربرد لپ تاپ شما دچار مشکل شده است. کانکتور کیبورد که فلت به آن متصل میشود احتمال دارد که آسیب دیده باشد. هولدر و نگه دارنده فلت در لپ تاپ های قدیمی بسیار زیاد دچار مشکل میشوند و اتصال را قطع میکنند. در موارد دیگر آسیب دیدن تراشه های I/O و یا پل چنوبی ( چیپ جنوبی ) باعث عدم شناسایی کیبورد و یا کار نکردن آن میشود. این موارد در تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس نیاز به بررسی دقیق دارند.بهترین راهکار تست یک کیبورد جدید بروی لپ تاپ است تا تشخیص دهید ایراد از خود کیبورد است و یا مادربرد لپ تاپ.

مشکلات نرم افزاری در تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کیبورد لپ تاپ شما بعد از نصب یک نرم افزار و یا درایور از کار افتاده است. در این حالت بهترین کار بررسی آخرین نرم افزار است که نصب کرده اید. اگر با پاک کردن آن مشکل شما حل شد که توانسته اید ایراد را پیدا کنید. اما اگر درایور جدیدی نصب کرده باشید میتوانید آن را Restore و یا پاک کنید.

از نصب افزونه ها و درایور های تکمیلی برای کیبورد به هیج وجه استفاده نکنید.

یکی دیگر از راهکارهای اساسی جهت عیب یابی کیبورد لپ تاپ ایسوس دانلود آخرین نسخه درایور کیبورد از سایت رسمی Asus است.

بروزرسانی و آپدیت در کیبورد لپ تاپ Asus

یکی از مواردی که باعث حفظ سلامت و جلوگیری از خرابی کیبورد ایسوس میتوانید انجام دهید بروزرسانی کیبورد است. معمولا شرکت سازنده در بازه های زمانی مختلف اقدام به ارائه بروزرسانی و آپدیت درایور کیبورد لپ تاپ میکند. اگر با کیبورد خود در رابطه با موارد نرم افزاری به مشکل برخورد کردید یکی از راهکارهای رفع مشکل بروزرسانی درایور کیبورد است.

تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس به دلیل آسیب دیدگی

 

تعویض یا تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس ؟

تعویض یا تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس به شدت مشکل و هزینه آن بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

پوشش گارانتی و تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما هنوز تحت گارانتی است یا خیر. اگر مشکل پوشش داده شود، ممکن است واجد شرایط تعمیر یا تعویض رایگان باشید.

هزینه تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس

هزینه تعمیر کیبورد را در مقایسه با هزینه خرید کیبورد جدید ارزیابی کنید. در برخی موارد، ممکن است تعویض صفحه کلید مقرون به صرفه تر باشد، به خصوص اگر چندین کلید تحت تأثیر قرار گرفته باشد.

در مواردی که تعداد زیادی از کلید های کیبورد شما کنده شده باشد بهتر است به جای تعمیر و تعویض تک تک کلید های یک کیبورد جدید را جایگزین کنید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس فقط در زمانی منطقی و مقرون به صرفه است که کیبورد شما دچار ایرادات سطحی شده باشد.

تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس x550

یکی از مدل لپ تاپ های ایسوس که بسیار پر فروش بوده و بعضا دچار خرابی کیبورد میشود مدل x550 است. این مدل اقتصادی لپ تاپ ایسوس به گونه ای طراحی شده که کیبورد به قاب C ( قاب دور کیبورد ) متصل است. و قابلیت تعویض به صورت تکی را ندارد. به بدان معنی است که اگر کیبورد لپ تاپ شما دچار آسیب دیدگی شد باید کیبورد را با قاب C یکجا تعویض کنید. البته راهکارهایی توسط کارشناسان نمایندگی ایسوس وجود دارد که از این طریق میتوانید کیبورد را به صورت تکی هم تعویض کنید.

این کار زمان زیادی میبرد و احتیاج به تخصصی و تجربه دارد . تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس X550 از جمله مواردی است که بسیار در بروز ایرادات متداول بوده و شاید در روند کارهای روزمره شما آزار دهنده باشد. لازم به ذکر است که کیبورد های این مدل به صورت تکی و همینطور همراه با قاب C با تنوع رنگی در مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس موجود و قابل ارائه میباشد.

هزینه تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس

هزینه تعویض صفحه کلید لپ تاپ ایسوس بسته به مدل و پیچیدگی تعمیر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه برای خود صفحه کلید از 150 هزار تومان شروع میشود و در بعضی از مدل ها به 2 میلیون تومان نیز میرسد. در صورت درخواست کمک حرفه ای، ممکن است هزینه تعویض و اجرت نیز اعمال شود. جهت بررسی دقیق هزینه تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس میتوانید با شماره تماس های نمایندگی ایسوس ارتباط برقرار کنید و قیمت کیبورد لپ تاپ خود را استعلام نمایید.

توصیه ای برای تعمیر صفحه کلید ASUS

برای تعمیرات تخصصی و مطمئن کیبورد لپ تاپ ایسوس، بهتر است به مرکز خدمات مجاز ایسوس مراجعه کنید. این مرکز از تکنسین‌های خبره استفاده می‌کند که به پیچیدگی‌های لپ‌تاپ‌های ایسوس مسلط هستند و می‌تواند با استفاده از قطعات جایگزین اصلی ایسوس، تعمیرات با کیفیتی را ارائه دهد. در حالی که ممکن است خدمات تعمیر متفرقه در دسترس باشد، انتخاب یک مرکز خدمات مجاز تضمین می کند که لپ تاپ شما در دستان توانا است و تعمیر کیبورد لپتاپ ایسوس با استانداردهای سازنده مطابقت دارد.

تعویض کلیدهای آسیب دیده کیبورد ایسوس

تماس مستقیم با نمایندگی Asus

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس را به ما بسپارید

عملکرد نادرست صفحه کلید می تواند برای کاربران لپ تاپ ایسوس تجربه ای خسته کننده باشد، اما بسیاری از مشکلات رایج با تخصص مناسب قابل تعمیر هستند. درک دلایل مشکلات صفحه کلید، اجرای اقدامات پیشگیرانه، و تصمیم گیری آگاهانه در مورد تعمیر یا تعویض، گام های مهمی در حفظ عملکرد لپ تاپ ایسوس شما هستند. در صورت بروز مشکلات، استفاده از کارشناسان متخصص در مرکزخدمات مجاز ایسوس، راه حلی قابل اعتماد و موثر برای مشکلات مربوط به صفحه کلید و تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس را تضمین می کند.

جهت تماس با نمایندگی لپ تاپ ایسوس میتوانید با شماره های 88228861 و 88228865 تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در email

2 نظرات

پیام بگذارید

درخواست تعمیر لپ تاپ